7.21.2009

KISAH KELEBIHAN BERSELAWAT KEATAS RASULULLAH S.A.W



KISAH KELEBIHAN BERSELAWAT KEATAS RASULULLAH S.A.W


Rasulullah S.A.W telah besabda: “Malaikat Jibril,Mikail,Israfil dan Izrail

A.S telah berkata kepada-ku.


Berkata Jibril A.S :” Wahai Rasulullah,barangsiapa yang membaca selawat ke atasmu tiap-tiap hari sebanyaksepuluh kali,maka akan saya saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar.”


Berkata pula Mikail A.S: “Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri

mereka itu minum dari telagamu”.


Berkata pula Israfil A.S:”Mereka yang berselawat ke atasmu akan aku sujud kepada Allah S.W.T dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah S.W.T mengampuni orang itu.”


Berkata Izrail A.S: “bagi mereka yang berselawat keatasmu,akan aku cabut roh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut roh para nabi-nabi”.

SUBHANALLAH..


Apakah kita tidak cinta kepada Rasulullah S.A.W? para Malaikat memberikan jaminan masing-masing untuk orang-orang yang berselawat ke atas Rasulullah S.A.W. Dengan kisah yang di kemukakan ini,kami harap para pembaca tidak akan melepaskan peluang untuk berselawat ke atas junjungan kita Nabi Muhamad S.A.W.


Mudah-mudahan kita menjadi orang-orang kesayangan Allah,Rasul dan para

Malaikat. Ameen..




No comments:

Post a Comment